od Heleny Wingertové dne: 25.05.2016 (přkl. JC)

Na výstavě letecké techniky v Berlíně

Na výstavě letecké techniky v Berlíně

ILA (Internationale Luftfahrt-Ausstellung)  se v průběhu času vyvinula takovým způsobem, že se stala přední kongresovou výstavou pro letecký a vesmírný průmysl. Letos se bude konat od 1. do 4. června v Berlíně na ExpoCenter Airport, které představuje důležité místo pro setkání s předními představiteli z oblasti politiky, obchodu, vědy a výzkumu. Naše společnost G. Lufft Mess und Regeltechnik GmbH se letos prezentuje v hale 3, na stánku číslo 413a,  a ukáže Vám, jak důležitá je měřící technika pro Vaši bezpečnost letu...

První výstava " Deutsche Luftfahrtschau " ve Frankfurtu v roce 1909 trvala 100 dní a byla předchůdcem dnešního ILA (International Aerospace Exhibition). Již tehdy to byl největší a nejvýznamnější veletrh pro německý letecký a vesmírný průmysl. Po opakovaném přemístění do Hanoveru se výstava ILA vrátila v roce 1992 po 64 letech s novým konceptem do Berlína-Schoenefeldu. Od té doby se "Berlin ExpoCenter Airport", stal základním místem pro ty, kteří mají co  dočinění s obchodem v letecké dopravě, vesmírných programech, vojenském letectví a  vrtulníky nebo se specielní oblastí bezpilotních drónů s využitím v civilních i vojenských systémech letadel (UAVs).

Senzory na ranvejích Milánského mezinárodního letiště

Senzory na ranvejích Milánského mezinárodního letiště

Meteosenzor WS600 na Frankfurtském letišti

Meteosenzor WS600 na Frankfurtském letišti

Ti všichni mají jedno společné: nejvyšší bezpečnostní požadavky a optimalizované procesy včetně snahy inteligentně zvládnout stále rostoucí objem dopravy (2014: 3,3 milionu cestujících - trend je rostoucí).

Kromě toho i rozmary přírody stále více představují výzvu pro oblast osobní dopravy. Jak je to nebezpečné, ukázaly vážné technické potíže způsobené sopečným popelem proniknutým do leteckých motorů nebo nehody způsobené kluzkými, mokrými drahami, stejně jako tomu bylo v červenci 2007 v Sao Paulu - abychom deklarovali jeden z mnoha příkladů.

MARWIS na letišti v Bergamu, Itálii

MARWIS na letišti v Bergamu, Itálii

CHM 15k mrakoměr na letišti v Schoengleina, Německu

CHM 15k mrakoměr na letišti v Schoengleina, Německu

Zde je jasná potřeba preventivních opatření, jako možnost použití našich "environmentálních pozorovatelů" v podobě senzorů. Přesná měřicí technika Lufft je nasaditelná všude tam, kde environmentální faktory, jako je počasí, mohou negativně ovlivnit provoz jak na zemi, tak i ve vzduchu. Na letištích jsou to instalované senzory do ranveje, jako jsou IRS31Pro a ARS31Pro-UMB, neinvazivní povrchové senzory jako je NIRS31-UMB a mobilní silniční senzory počasí - MARWIS. Nad zemí pak pracuje rodina atmosférických WS senzorů a Ceilometry CHM15k (výškoměry mraků), které přinášejí pilotům velmi důležité informace o počasí. Pozorovat celou oblohu jednou měřicí stanicí však nestačí. Proto pracujeme m. j. na budování kompletních měřicích sítích výšky mraků, které nás budou s předstihem informovat o vznikající vulkanické erupci, nebo o přítomnosti jiných částic v atmosféře. V kombinaci se správným softwarem, jako je "View Mondo" a "ARWIS3 Base CZ", se Vaše údaje o počasí zobrazí pohodlně a přehledně.

Celosvětové množství pasažérů do roku 2014
Celosvětové množství pasažérů do roku 2014
Letový radar ze dne 24.5. v 15:15
Letový radar ze dne 24.5. v 15:15