od Christiana Mörkena dne 23.04.2014 (přkl. jc)

fotografie: antiksu – Fotolia.com

V Rusku existují tři klimatické zóny: arktická, mírná a subtropická. Zemi dočasně vládnou extrémní teplotní rozdíly. Výkyv teplot narůstá s posunem směrem na východ. Rusko se také vyznačuje tvrdou a vytrvalou zimou. Na Východní Sibiři teploty dokonce klesají na hodnoty od -35 °C až do -60 °C. Místní obyvatelé se s těmito extrémními teplotami již dávno vyrovnali. K běžným činnostem patří rybaření na ledu, zimní plavání na řekách Moskva nebo Neva a také hraní šachů v zasněženém parku.

Je zřejmé, že mnoho ruských silnic a dálnic nezůstávají ušetřeny těchto extrémních povětrnostních podmínek. V zájmu zajištění větší transparentnosti a bezpečnosti na ruských silnicích a dálnicích, vyvíjí společnost Lufft spolu s ruským partnerem OJSC Moscow Roads v současné době dlouhodobý projekt podél dálnic. Projekt přepokládá instalaci systému "Road Weather Information System" s více než 100 lokálními meteorologickými stanicemi Lufft.

Každá stanice je vybavena bezkontaktním snímačem NIRS31-UMB, kamerou a  kompaktním senzorem počasí WS600. Ke dnešnímu dni je téměř polovina zařízení uvedena do provozu. Bezkontaktní snímač NIRS31-UMB sleduje stavy povrchu silnice jako je vlhkost, led, rozbředlý sníh nebo sníh popř. námraza. Stanovení teploty a kluzkosti je také možné. Kompaktní senzor počasí WS600 měří teplotu vzduchu, relativní vlhkost, intenzitu srážek, druh srážek, množství srážek, tlak vzduchu, směr a rychlost větru. Na vybraných místech s opakovanou nízkou viditelností způsobených mlhou je nainstalován VS20-UMB. Nasazení této techniky je důležitý první krok, aby se silnice a dálnice staly bezpečnější.