od Karlheinze Woscheera dne 27.08.2014 ( přkl. jc )

Fotografie: kichigin19 – Fotolia.com

 

Vzhledem k tomu, že výroba nového mobilního silničního senzoru MARWIS Lufft začne na podzim 2014, je nyní v závěrečné fázi testování. Po rozsáhlých laboratorních zkouškách probíhají ty nejaktuálnější přímo na vozidle. Máme již za sebou stovky testovacích kilometrů a velmi mnoho měřících údajů z jízd ve zkušebním vozidle. Jezdilo se ve městě, na silnicích a dálnicích. Velkou pozornost jsme věnovali tomu, aby měřící testy byly prováděny při různých rychlostech a za různých jízdních podmínek. Dle vyhodnocení údajů z dokončených testů na suchých, vlhkých a mokrých vozovkách MARWIS obstává a pracuje bezchybně. Různé typy asfaltových a betonových povrchů, kterých jsou v Německu stovky, nebyly problémem. Zvláště velký důraz kladl vědecký a vyhodnocovací team Lufft testům na mokré vozovce s vysokým sloupcem vody. Z tohoto důvodu jsme byli vděční za každé místní srážky.

Testovací jízdy se konaly nejen s podporou videodokumentace, ale všechna měřená data byla také zaznamenána, analyzována a vyhodnocována pomocí GPS modulu. Za tímto účelem odpovědný team Lufft vyvinul vlastní testovací software, který při jízdě zaznamenával a zpracovával všechna data z měřících senzorů. Tak bylo možné přímo na počítači identifikovat, kde se senzor nacházel, v jaký čas a s jakou rychlostí se "MARWIS-mobilní" pohyboval. Všechna data byla protokolována vnitřní vzorkovací frekvencí. Díky těmto opatřením bylo možné podrobně ověřovat a vyhodnocovat série měření. Současně probíhal i test datových přenosových tras a ukládání dat. (pozn. přkl., v ČR bude pro potřebu uživatelů připraven autorizovaný datový cloud  - MARWIS)

 

Zkouška pod vodou                               Zkouška vibracemi

 

Velmi pozitivně proběhlo i ověření stupně krytí u TÜV Süd, neboť MARWIS obstál krytí s výsledkem IP68. To znamená, že MARWIS je odolný proti prachu a vodě, s minimální hloubkou ponoru 1m. MARWIS dosáhl i dobrých výsledků při vibračních testech a test na elektromagnetickou kompatibilitu (vyjma elektromagnetické rušení).

"Již nyní se těšíme na zimu," říká jednatel společnosti Axel Schmitz-Huebsch, " zde může konečně MARWIS ukázat, jak dobře pracuje při sněhu a ledu na zimních silnicích."