Od Axel Schmitz-Hübsch 08.01.2016

 WS3000 Lufft DachJmenuji se Axel Schmitz-Hübsch a jsem zodpovědný za vývoj senzorů ve firmě Lufft již 25 let. Technologie a senzory byly mojí vášní už od mých studentských let. Ve svém volném čase rád vařím pro svoji rodinu a tak jako každý hobby kuchař vím, jak důležité jsou ty správné ingredience pro slavnostní večeři.

 

Srdečně Vás zveme na Silniční konferenci 2015 konanou ve dnech 21.-22.10. v Congress Center Parkhotel Plzeň, kde budeme mít stánek s číslem 20.

 

Od Holgera Wille 20.05.2015

 Výroba ceilometru

 

Během posledních několika týdnů vyhrál Lufft dva velké tendry - jeden od "KNMI" (holandské královské meteorologické služby), a druhý od největší německé meteorologické služby "DWD" ("Deutscher Wetterdienst"). Oba zadavatelé hledali čidlo pro měření výšky oblačnosti, které je schopné měření až do vzdálenosti 12 km . Lufft CHM 15k může zaznamenat různé vrstvy oblačnosti, které jsou až 15 km vysoko. Prostřednictvím nabídek obě meteorologické služby našly ty správné senzory pro obnovu či rozšíření své stávající měřicí sítě. Během dvou let KNMI nahradí 39 zařízení. DWD bude instalovat více než 100 ceilometrů v průběhu příštích let.

 

Mobilní silniční senzor / meteorologické čidlo, společnosti Lufft GmbH, MARWIS získalo německou průmyslovou cenu „INDUSTRIEPREIS 2015„ . Profesionální porota ohodnotila produkt jako nejlepší inovaci na poli německých průmyslových produktů. Tímto Lufft GmbH předčil i velké společnosti jako Daimler AG, Bosch Rexroth AG nebo Carl Zeiss MicroImaging GmbH.

» Tisková zpráva s podrobnějšími informacemi

» Více obrázků generálních ředitelů a udělené ceny

» Stránky silničního senzoru MARWIS


Klaus Hirzel (vlevo) a Axel Schmitz-Hübsch.


Klaus Hirzel (vlevo) a Axel Schmitz-Hübsch



Od  Karla Schedlera  09.04.2015

Zdroj : Thaut Images, Fotolia.com

Z naměřených meteorologických údajů na vozovce nebo na letišti (jako například podíl ledu v roztoku na povrchu, výška vodního sloupce a teplota povrchu), vypočítává MARWIS průměrnou hodnotu kluzkosti.Termín kluzkost se dá popsat jako koeficient valivého tření mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Tento koeficient valivého tření se dá definovat jako poměr velikosti valivého odporu a kolmé tlakové síly mezi vozovkou a pneumatikou (na kterou působí tíha vozidla). 

Ekvivalentní a možná více praktická definice zní takto: kluzkost je poměr mezi průměrným brzdným zpomalením (při plném brzdění) ke gravitačnímu zrychlení (gravitační zrychlení je zhruba 10 m/s2), kde brzdné zpomalení je negativní zrychlení (čili změna rychlosti za jednotku času) a je také vyjádřené v m/s2. Kluzkost je tedy bezrozměrné číslo. Pokud znáte tyto souvislosti, pozorováním změn hodnoty kluzkosti vám může pomoci odhadnout dopad na provoz, protože díky tomu můžeme určit prodloužení brzdné dráhy pro danou výchozí rychlost. Kluzkost nám tedy říká jaká je přilnavost vozovky.

 

  
 Aplikace MARWIS  |  Síly působící na kolo (zdroj: zentilla) | MARWIS na letišti

 

Modely založené na našich zkušenostech ukázaly, že běžný povrch vozovky, který byl vystaven provozu na delší dobu, měl hodnotu kluzkosti nejméně 0.82 v suchých podmínkách. Ve vlhkém prostředí se hodnota snížila na 0,55. Silnice pokrytá uježděným sněhem může mít hodnoty od 0,5 až po 0,2. Při ledovce nebo náledí jsou hodnoty mezi 0,3 až 0,1 v závislosti na síle a fragmentaci ledu. Při snížení hodnoty kluzkosti z 0,8 na 0,4 nebo z 0,6 na 0,3 se brzdná dráha zdvojnásobí, při hodnotách mezi 0,8 až 0,2 je dokonce nutné počítat s čtyřnásobně dlouhou brzdnou dráhou. Dispečinky zimní údržby by se tedy měly snažit vyhnout se poklesu hodnot kluzkosti pod 0,6.

Vše o MARWISu na: marwis.changroup.cz