Srdečně Vás zveme na Silniční konferenci 2015 konanou ve dnech 21.-22.10. v Congress Center Parkhotel Plzeň, kde budeme mít stánek s číslem 20.

 

Od Holgera Wille 20.05.2015

 Výroba ceilometru

 

Během posledních několika týdnů vyhrál Lufft dva velké tendry - jeden od "KNMI" (holandské královské meteorologické služby), a druhý od největší německé meteorologické služby "DWD" ("Deutscher Wetterdienst"). Oba zadavatelé hledali čidlo pro měření výšky oblačnosti, které je schopné měření až do vzdálenosti 12 km . Lufft CHM 15k může zaznamenat různé vrstvy oblačnosti, které jsou až 15 km vysoko. Prostřednictvím nabídek obě meteorologické služby našly ty správné senzory pro obnovu či rozšíření své stávající měřicí sítě. Během dvou let KNMI nahradí 39 zařízení. DWD bude instalovat více než 100 ceilometrů v průběhu příštích let.

 

Mobilní silniční senzor / meteorologické čidlo, společnosti Lufft GmbH, MARWIS získalo německou průmyslovou cenu „INDUSTRIEPREIS 2015„ . Profesionální porota ohodnotila produkt jako nejlepší inovaci na poli německých průmyslových produktů. Tímto Lufft GmbH předčil i velké společnosti jako Daimler AG, Bosch Rexroth AG nebo Carl Zeiss MicroImaging GmbH.

» Tisková zpráva s podrobnějšími informacemi

» Více obrázků generálních ředitelů a udělené ceny

» Stránky silničního senzoru MARWIS


Klaus Hirzel (vlevo) a Axel Schmitz-Hübsch.


Klaus Hirzel (vlevo) a Axel Schmitz-Hübsch



Od  Karla Schedlera  09.04.2015

Zdroj : Thaut Images, Fotolia.com

Z naměřených meteorologických údajů na vozovce nebo na letišti (jako například podíl ledu v roztoku na povrchu, výška vodního sloupce a teplota povrchu), vypočítává MARWIS průměrnou hodnotu kluzkosti.Termín kluzkost se dá popsat jako koeficient valivého tření mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Tento koeficient valivého tření se dá definovat jako poměr velikosti valivého odporu a kolmé tlakové síly mezi vozovkou a pneumatikou (na kterou působí tíha vozidla). 

Ekvivalentní a možná více praktická definice zní takto: kluzkost je poměr mezi průměrným brzdným zpomalením (při plném brzdění) ke gravitačnímu zrychlení (gravitační zrychlení je zhruba 10 m/s2), kde brzdné zpomalení je negativní zrychlení (čili změna rychlosti za jednotku času) a je také vyjádřené v m/s2. Kluzkost je tedy bezrozměrné číslo. Pokud znáte tyto souvislosti, pozorováním změn hodnoty kluzkosti vám může pomoci odhadnout dopad na provoz, protože díky tomu můžeme určit prodloužení brzdné dráhy pro danou výchozí rychlost. Kluzkost nám tedy říká jaká je přilnavost vozovky.

 

  
 Aplikace MARWIS  |  Síly působící na kolo (zdroj: zentilla) | MARWIS na letišti

 

Modely založené na našich zkušenostech ukázaly, že běžný povrch vozovky, který byl vystaven provozu na delší dobu, měl hodnotu kluzkosti nejméně 0.82 v suchých podmínkách. Ve vlhkém prostředí se hodnota snížila na 0,55. Silnice pokrytá uježděným sněhem může mít hodnoty od 0,5 až po 0,2. Při ledovce nebo náledí jsou hodnoty mezi 0,3 až 0,1 v závislosti na síle a fragmentaci ledu. Při snížení hodnoty kluzkosti z 0,8 na 0,4 nebo z 0,6 na 0,3 se brzdná dráha zdvojnásobí, při hodnotách mezi 0,8 až 0,2 je dokonce nutné počítat s čtyřnásobně dlouhou brzdnou dráhou. Dispečinky zimní údržby by se tedy měly snažit vyhnout se poklesu hodnot kluzkosti pod 0,6.

Vše o MARWISu na: marwis.changroup.cz

 

Od Heleny Wingertové dne 4.3. 2015

 

Osobně jsem se podílela na natáčení některých záběrů a pomáhala s jejich přípravami. Takže vím, kolik času a úsilí je pro natáčení zapotřebí. Scény, které zabírají ve videu jen pár sekund, mohou zabrat několik dní natáčení. Jasně si pamatuji jeden večer, kdy jsem fascinovaně sledovala dva členy týmu při práci. Sledovali jednu a tu samou scénu dokola, z mnoha různých úhlů, a debatovali o tom, jaký záběr bude ve výsledku vypadat nejlépe.

 

Při přípravách nám pomohli skvělí lidé, které jsme získali díky našim obchodním partnerům. Pomáhali buď čistě jako herci, nebo přispívali jiným způsobem. Všichni to byli kolegové z Lufftu nebo dobrovolníci z města Stuttgart a ŘSD severního Bavorska. Kromě míst pro natáčení nám poskytli také vozidla s nainstalovanými senzory nebo velkou dispečerskou obrazovku s dopravní situací. Bez jejich spolupráce bychom nedokázali vytvořit toto unikátní video.

 

Když jsem viděla video poprvé, okamžitě jsem si vybavila Hollywood a byla jsem nadšená. Velká část filmu ani není natočena, ale draze animována filmovými tvůrci ze studia NCP. Tento profesionální tým již realizoval dva jiné projekty pro Lufft, z čehož XA1000 product film byl oceněn dvěma mezinárodními filmovými cenami.

Produktové video MARWIS je ještě lepší a to je také důvod časově náročného zpracování. Obvykle nejvíce času zabere postprodukce a nikoli natáčení samotné. V dnešní době je zapotřebí obecně mnohem více střihání a animací. Dříve byly jednotlivé kamerové záběry obvykle delší, ale dnešní divák se přizpůsobil rychlejší a dynamičtější sled filmových střihů.

Takže z předpokládaného "vysvětlujícího videa" se vyvinul akční a poutavý snímek. Video zobrazuje produkt takový, jaký opravdu je - extrémně praktický, všestranný a rychlý. Můžeme pozorovat, jak snadno MARWIS promění různá vozidla na "chytrou mobilní meteorologickou stanici" během mrknutí oka.

Ale jak se říká, jeden obrázek nahradí tisíc slov, tady je samotné video:

 

Více se dozvíte na marwis.changroup.cz a www.lufft.com.